أقرا اليوم
الرئيسية » التقنية » برامج اندرويد » تحميل لعبة Chicken Invaders 5 Halloween أخر اصدار للكمبيوتر والموبايل مجانا
تحميل لعبة Chicken Invaders 5 Halloween أخر اصدار للكمبيوتر والموبايل مجانا

تحميل لعبة Chicken Invaders 5 Halloween أخر اصدار للكمبيوتر والموبايل مجانا

لعبة الفراخ Chicken Invaders هو عنوان سلسلة من انواع التصوي video games. تم تطويرها من خلال استديوهات التفاعل و الافراج عن Microsoft Windows , Mac OS X و Linux systems. تعتبر من اقوى 4 العاب Video game فى سلسلة جنبا الى جنب مع تلت طبعات خاصة. الموضوع الرئيسي من اللعبة هو معركة بين مركبة فضائية مكافحة وحيدة و سبائ متتطور التكنولوجيا المتخصصة مع الفراخ المرتادة للفضاء لتدمير الارض .
وهى عبارة عن هاجمة فراخ الفضاء. الموجات لا تختلف أبدا , و الحفاظ فنفس الترتيب موجة بعد موجة, بس فى كل موجة بتصعب أكتر. الاعداء (الفراخ) بتنزل بيض من تحت لازم تهرب من البيض دة. اللاعب بيحتاج لجمع الهدايا عشان يرفع السلاح الاساسي. ممكن أن تتم ترئية سلاح الابتدائية بيوصل لـ8 مستويات. ممكن يلعب اللعبة لاعب او أتنين. ممكن لللاعب أنو يستخدم الصواريخ. الصواريخ مابتتخدش بسهولة بس هى مابتئضيش علي كل الفراخ. اللعبة معندهاش قصة فوئ الوصف الواحد ممكن يوصقها فجملة وحدة.
ممكن يتلعب بلاعب واحد او أتنين. اللاعب بيسوء السفينة الفضائية لوحدو و لازم يخلص علي الفراخ من النظام الشمسي. اللعبة فيها 11 مستوي. كل واحد منهم فى 10 موجات (waves) من مهاجمة غير عادية. الفراخ طول الوئت بتحاول تهرب من المهاجمة. اللاعب ممكن ياخود العناصر الي بتساعدة فى اللعبة. الأسلحة ممكن تتغير لما تاخد الهدية الي بتغير السلاح. و ممكن تاخد الهدية الي بتكترلك السلاح مهما كان نوعة. الأسلحة و الهدايا بتيجي من اول مستوي فى اللعبة لغاية اخر مستوي. بعد ما تئتل الفراخ بينزل بدلها دبابيس فراخ مشوية لما تجمع منها 50 تاخود ضاروخ.

ط§ط¶ط؛ط· ط¹ظ„ظ‰ ط§ظ„طµظˆط±ط© ظ„ط±ط¤ظٹطھظ‡ط§ ط¨ط§ظ„ط­ط¬ظ… ط§ظ„ط·ط¨ظٹط¹ظٹ
للاندرويد
أضغط هنا للتحميل المباشر
للاجهزة الحاسب الألي:
أضغط هنا للتحميل المباشر

 

عن Islam Ahmed

إسلام أحمد (إكسلانس)، هو شاعر و مبرمج ولد في جمهورية مصر العربية و عاش و ترعرع في سلطنة عمان , طالب جامعي بكلية الهندسة ومؤسس شركة اكسلانس لخدمات الويب المتكاملة ومؤسس منتديات العرب أشقاء سابقا و مدونة أنجز ويب حاليا

اترك رد